" https://imna.ir/ "

سیدمهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برنامه‌ای طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان با عنوان شهر خورشیدی روز چهارشنبه بیستم تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این برنامه قرار است طی ۱۰ سال به تولید ۱۰۰ درصدی برق مصرفی شهرداری اصفهان توسط انرژی‌های خورشیدی برسیم.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: این برنامه در دوره ششم مدیریت شهری مصوب شده است و در حال حاضر سال سوم خود را طی می‌کند.

حسینی گفت: هرسال به ظرفیت پیش‌بینی شده رسیده‌ایم، به‌طوری که سال جاری به تولید ۱۰ درصدی رسیدیم و این مقدار قابل توجهی است، همچنین شهرداری این کلان‌شهر بین شهرهای کشور رتبه نخست در حوزه تولید انرژی‌های تجدید پذیر را به‌دست آورده است.

وی با اشاره به جشن تولید ۱۰ درصدی برق مصرفی شهرداری این کلان‌شهر توسط انرژی‌های خورشیدی ادامه داد: مانور سنجش آمادگی مناطق برای گذر از پیک مصرف برق همزمان با این برنامه برگزار می‌شود.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این مانور مناطق پانزده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر ملزم می‌شوند با حفظ سطح خدمات، مصرف انرژی با حداقل برسانند، همچنین سازمان و منطقه‌ای که بتواند به کمترین مقدار مصرف انرژی برسد، رتبه نخست را به دست می‌آورد.