" https:/www.alikonline.ir "

 

نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ترور شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و یاران باوفایش نشانه اوج استیصال و درماندگی صهیونیسم است که با بمب‌های اهدایی استکبار جهانی صورت گرفته، بمباران منازل مسکونی علاوه بر اینکه نقض فاحش قوانین و مقررات حقوق بین الملل در امنیت منطقه به شمار میرود، یک جنایت جنگی آشکار و غیر قابل کتمان است و لذا بدون شک استکبار جهانی نیز در کنار رژیم صهیونیستی شریک جرم بوده است و باید پاسخگو باشد. رزمندگان حزب الله لبنان، سالهاست که مبارزه میکنند و به شهادت می‌رسند و این وصال الهی، تقدیر شیرین و پر حلاوت مجاهدت در راه خداست.

شهادت سید مقاومت، مجاهد نستوه و قهرمان بزرگ حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن نصر الله (رضوان الله تعالى علیه)، گرچه برای امت اسلامی و همه آزادیخواهان جهان صدمهایی جبران ناپذیر است، اما در حقیقت هیچ پاداشی گرانبهاتر از شهادت و لقای الهی برای سال‌ها مجاهدت در راه خدا نیست، شهادت، حقیقتا برای او و یارانش زیبنده و مبارک است. سید حسن نصرالله بزرگ مردی که خود را وقف انسانیت و کرامت بشری کرد و در راه حق و حقیقت قدم برداشته و تمام توان و همت خود را به کار گرفت تا در راه خدا جهاد کند و با وجود خطر‌ها و چالش‌ها خستگی ناپذیر در میدان مبارزه با رژیم جعلی، باغی، کودک‌کشی و تروریست اسرائیل جانفشانی کرد و در نهایت به مقام پر فیض شهادت نائل آمد.

این شهید والا مقام در میدان مجاهدت با نگاهی موحدانه مبارزه می‌کرد و توحید در عمق رفتار و گفتارش نمایان بود. اعتقاد راسخ به امداد و نصرت الهی و یاور عمیق به سربازی در راه خدا او را پس از عمری مجاهدت به مقاماتی بزرگ و معنوی رسانده بود و شهید سید حسن نصر الله حقیقتا یک ولی الهی بود.

ما نمایندگان ادیان توحیدی در مجلس شورای اسلامی، شهادت مجاهد عظیم الشان سید حسن نصر الله – رحمت الله علیه را خدمت مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید – دامت برکاتهم – آحاد امت اسلامی، تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم و از مجامع بین‌المللی خواستار توقف رفتار‌های خبیث کودک کشی ظالمانه و ترور‌های خونخوارانه رژیم جعلی صهیونیستی و همدستانشان را خواهانیم.

شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران

آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران 

بهشید برخوردار  نماینده زرتشتیان ایران

گقارد منصوریان نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران

همایون سامه یح نجف‌آبادی نماینده کلیمیان ایران